Retete vegetariene | Retete de post

By  | 

M-am decis ca pentru o perioada de timp sa renunt la carne. Vreau sa prepar mancare de post pe baza unor retete de post sau a unor retete vegetariene. Cu siguranta, voi avea parte si de o detoxifiere a organismului. Astfel, voi pregati un meniu zilnic bazat pe un consum mare de fructe si legume in stare naturala, combinate cu mancaruri de post. 🙂

Pentru ca stiu ca nu este bine sa consum semi-preparatele pe care le gasesc in comert, am selectionat cateva retete culinare de post sau retete vegetariene. Le voi include in meniul meu zilnic pentru o perioada, ca de exemplu, pe parcursul postului, pentru ca tot este postul Craciunului. Voi prepara o mancare vegetariana pentru masa de pranz sau la cina. In plus, aceste retete culinare fac parte din categoria mancaruri rapide, usor de preparat.

Urmaresti o detoxifiere a organismului sau pur si simplu vrei sa prepari retete sanatoase de post? Foloseste ca inspiratie urmatoarele retete vegetariene simple si delicioase. Diversificarea programului de nutritie este esentiala pentru o conditie fizica ideala. 🙂

Retete vegetariene de post | Mamaliga cu sos de ciuperci

Inlocuieste tocanita clasica preparata cu sos de ciuperci si rosii. Am sa iti prezint una mai usor de preparat, si spun eu, mai aromata. Savureaza aromele unice incluse in acest preparat apetisant. Pregateste o mamaliga sau o ‚polenta’ o varianta foarte asemanatoare, cunoscuta in SUA si tarile latine. Polenta este pregatita la fel ca si mamaliga noastra, doar ca apa este inlocuita cu lapte. Voi decideti ce varianta alege-ti.

  • Incalzeste putin ulei intr-o tigaie, apoi caleste 100 gr de ciuperci timp de 4-5 minute.
  • Adauga o lingurita de cimbru, 3 catei de usturoi si putin oregano.
  • Adauga putina apa, 2 lingurite de zeama de lamaie, sare si piper.
  • Serveste mamaliga cu sosul de ciuperci.

Savureaza mancarurile preparate pe baza acestor retete vegetariene pentru un pranz sau o cina satioasa. 🙂

Retete vegetariene simple si delicioase | Mamaliga cu sos de ciuperci

Retete vegetariene: ardei gras umplut cu orez si porumb

Legumele umplute pot deveni optiunea nr.1 pentru fanii unor retete vegane. Prepara mancaruri rapide conform unei retete vegetariene pe baza de orez si porumb. In plus, orezul si porumbul, sunt doua ingrediente care ofera satietate.  Aportul caloric al acestor ingrediente, nu este unul de neglijat. Din acest motiv, te sfatuiesc, daca esti la dieta, sa consumi cu prudenta acest preparat, adica intr-o cantitate rezonabila.

  • Taie 2-3 adrei grasi in jumatate.
  • Scoate interiorul si pune feliile pe o tava tapata cu hartie de copt.
  • Incalzeste cuptorul la 180°C.
  • Trebuie sa coci ardeii timp de 3-4 minute.
  • Scoate tava si asteapta pana cand feliile se racesc.
  • Fierbe un sfert de cana de orez alb.
  • Pe urma intr-un bol amesteca orezul fiert cu 1 ½ cana de porumb si 400 gr de fasole alba din conserva, 3 linguri de ulei de masline si putin piper.
  • Umple feliile de ardei cu acest amestec.
  • Serveste gustarea pentru pranz sau o cina romantica.

Citeste si despre retete legume umplute, retete pranz dietetice, retete mancaruri sanatoase sau retete de post pentru slabit.

Vinete cu sos de rosii si ciuperci

Intotdeauna mi-a placut combinatia de ciuperci cu sos de rosii. Astfel, am cautat o reteta care combina legumele mele preferate. Prepara o mancare vegetariana folosind vinete, sos de rosii si ciuperci.

  • Taie o vineta in felii subtiri.
  • Incalzeste cuptorul la 150°C.
  • Pune feliile de vinete intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
  • Introduci vinetele la cuptor, timp de 2-3 minute pe fiecare parte.
  • Toarna putin ulei intr-o tigaie.
  • Adauga o ceapa taiata in cubulete, 200 gr de ciuperci, putin oregano, sare si 2 catei de usturoi maruntit.
  • Acopera tigaia timp de 2-3 minute.
  • Intr-un vas pune un strat gros din sosul de ciuperci.
  • Pune cateva felii de vinete deasupra apoi toarna o jumatate de cana de sos de rosii si 3 linguri de mozzarella peste legume ( adaugi mozzarella daca nu tii post ).
  • Repeta acest pas inca o data.
  • Acopera vasul apoi pune-l in cuptor pentru 50-60 de minute.
  • In ultimele minute scoate folia si adauga putin parmezan sau mozzarella ( daca nu doresti o reteta de post ).

Citeste si aperitive pentru petreceri, aperitive cu putine calorii, retete de mancare cu legume sau paste dietetice.

Zucchini umplut cu quinoa si fasole

Te sfatuiesc sa experimentezi retete culinare care au la baza ingrediente noi, chiar daca nu crezi ca sunt pe placul tau. Ai putea fi surprinsa de gusturile pe care le descoperi. In plus, daca te gandesti la beneficiile pentru sanatate, oferite de aceste alimente, ai putea fi incantata sa experimentezi. Mergand pe principiul ca sanatatea este mai buna decat toate, m-am inspirat dintr-o lista de retete vegetariene si am hotarat sa iti prezint una pe baza de quinoa.

Quinoa se bucura de o enorma popularitate in strainatate. Chiar daca un pachet costa mai mult decat orice alta garnitura, merita sa incerci cateva retete delicioase cu acest aliment indragit si bogat in minerale.

  • Incalzeste cuptorul la 200°C.
  • Toarna o jumatate de cana de quinoa in apa fierbinte.
  • Se prepara la fel ca orezul sau cuscusul.
  • Taie 4 zucchini in jumatate.
  • Scoate semintele si aranjeaza feliile pe o tava tapetata cu hartie de copt.
  • Intr-un bol amesteca quinoa cu 400 gr de fasole alba din conserva, 6-7 rosii cherry taiate in jumatate, 3 linguri de ulei de masline, 2 catei de usturoi si 3 linguri de parmezan razuit.
  • Umple feliile de zucchini cu acest amestec.
  • Pune deasupra inca putin parmezan.
  • Acopera tava cu folie si tine preparatul in cuptor cel putin 20-30 de minute.
  • Apoi scoate folia si asteapta 7-8 minute pana cand parmezanul se topeste.

Retete vegetariene simple si delicioase | Zucchini umplut cu quinoa si fasole

Salata de paste cu rosii si castraveti

Aceasta reteta inventata de renumitul Jamie Oliver iti rezolva dilemele culinare. Desi pastele sunt ingredientul principal in aceasta reteta culinara, silueta ta nu va avea de suferit. Combinatia de legume si paste este una potrivita, este o combinatie care nu ingrasa. Este adevarat, nu vei reusi sa slabesti daca mananci paste. Sau poate ca DA !!! Depinde ce cantitatea de paste vei consuma si efortul fizic pe care il faci zilnic.

Prin urmare, nu trebuie sa iti faci probleme ca iti va afecta silueta. Consuma o portie din acest preparat delicios la masa de pranz sau de seara. Iti va oferi o senzatie de satietate si vei fi ferita de alte tentatii pe care le gasesti in jur.

  • Fierbe 300 gr de pasta.
  • Adauga in apa fierbinte 3 catei de usturoi.
  • Dupa ce pastele au devenit destul de moi, opreste focul si pune deoparte usturoiul fiert.
  • Toarna pastele intr-un bol, adauga 500 de gr de rosii cherry taiati in cubulete, cateva masline, putina ceapa verde taiata in feliute, o lingurita de busuioc respectiv un castravete taiat in cubulete.
  • Asezoneaza salata cu 4 linguri de vin alb, 7 linguri de ulei de masline, cateii de usturoi fierti taiati in bucatele, putina sare si piper.

Incearca si tu aceste retete de post care in acelasi timp sunt retete dietetice.

Pofta buna! 🙂

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *