Afla ce trebuie sa stii cand alegi anvelope pentru masina ta

By  | 

Afara a nins si ai nevoie de anvelope iarna? Nu stii daca sa iti cumperi anvelope all season sau cauciucuri de iarna sau preferi sa folosesti anvelope vara chiar daca afara este zapada… Nu te-as sfatui! Acestea fiind date, am hotarat sa aduc in atentie un articol mai vechi dar mereu de actualitate: afla cum sa alegi anvelope de iarna, anvelope de vara sau anvelope all season pentru masina ta. Am crezut ca a comanda anvelope online este la fel de simplu ca atunci cand vrei sa cumperi o bluza online: cunosti marimea, cauti pe internet si o comanzi. Ei bine… nu este chiar asa.

Cum alegem anvelopele

Photo Credit: iStockPhoto

Cum alegi anvelope pentru masina ta

Nu mi-am pus niciodata problema sa aflu informatii despre anvelope, pana cand am fost pusa in fata faptului implinit. A trebuit sa cumpar cauciucuri pentru masina mea. Si de aici au inceput  intrebarile. Cum aleg anvelope pentru masina? Este suficient sa ma uit in talon pentru a le comanda? Si alte, si alte intrebari… Am sa incerc sa relatez in cateva idei informatiile pe care le-am aflat eu despre cauciucurile de la masina.

  • Cauciucul trebuie sa se potriveasca cu janta

Daca montezi cauciucurile pe jantele actuale, cele aflate pe masina, atunci vei comanda dimensiunea inscrisa pe aceste cauciucuri. Cu siguranta marimea se va potrivi. Daca ai alte jante pe care vei monta cauciucurile ce urmeaza sa le achizitionezi, trebuie sa cunosti dimensiunile cauciucurilor potrivite acestor jante.

  • Nu comanda anvelope doar privind certificatul de inmatriculare

Daca in certificatul de inmatriculare ai inscrisa o dimensiune, asta nu inseamna ca dimensiunea respectiva se potriveste cu janta pe care le vei monta. Acest punct intareste primul punct: trebuie sa alegi cauciucul in functie de janta pe care il vei monta.

  • Daca dimensiunea este inscrisa in cartea masinii dar nu este trecuta in talon esti pasibila de amenda

Atunci cand te opreste Politia iarna, poate verifica daca ai anvelope de iarna sau all-season (marcaj M+S), dar si daca dimensiunea cauciucurilor de pe autovehicul este inscrisa in talon. Daca nu este inscrisa in talon… te amendeaza. Am patit-o! Dimensiunea era inscrisa in cartea masinii dar nu si in talon!

  • Eticheta de franare, consum si zgomot

Apare doar pe cauciucurile fabricate incepand cu luna iulie 2012. Incepand cu aceasta data, producatorii au fost obligati sa eticheteze anvelopele. Cauciucurile fabricate inainte de aceasta data, nu au o eticheta de consum lipita de ele. Pentru  mine siguranta si confortul primeaza, deci clasificarea la franare si zgomot. Partea de consum e nesemnificativa, doar circul in 99% din timp in minunatul Bucuresti, unde zilnic stau in traficul infernal 2-3h din 10h.

  • DOT-ul sau data de fabricatie a cauciucului, sunt inscrise pe lateralul acestuia

Daca te uiti pe cauciuc, vei vedea inscris, de exemplu 0213 Romania. Asta inseamna ca anvelopa este fabricata in saptamana a doua, a anului 2013 in Romania.

  • Daca un cauciuc este fabricat inainte de anul 2012, asta nu inseamna ca este vechi

Aici parerile sunt impartite. Noi vrem sa fie proaspete si calde :), evident! Producatorii spun ca o anvelopa depozitata corect ( ferita de ploaie, vant, soare,  zapada ) timp de 1 an de zile, are un grad de uzura echivalent cu 3 saptamani de rulaj. Din punctul meu de vedere nu este o tragedie atata timp cat beneficiez de garantie de la producator si un pret redus. Oricum nu as cumpara mai vechi de 2 ani, si in nici un caz din cele  cum vedem peste tot prin minunatul Bucuresti coapte bine la soare si spalate de ploi.

  • Cauciucurile au inscrise pe ele un indice de viteza si unul de incarcare

Acesti indici ma ajuta pe mine sa stiu ce incarcatura suportata o roata dar si cu ce viteza maxima pot sa rulez cu masina in siguranta. Adica din constructie cauciucul permite o viteza maxima. Personal consider ca indice de viteza H (210km/h) este suficient.

  • Unele cauciucuri au protectie la janta

Aspect important! Unele anvelope beneficiaza de o „margine” ce protejeaza janta, de eventuale zgarieturi/lovituri. Fara protectie la janta, atunci cand te apropii de bordura sa faci o parcare laterala cu spatele, sansele de a lovi janta, de a o zgaria, sunt foarte mari. Daca anvelopa are protectie la janta, aceasta din urma este mai bine protejata.

  • Marca conteaza

Ca si in cazul altor produse, conteaza sa alegi o marca buna daca vrei calitate. Pe dimensiunea 205/55R16 pe care o am pe masina, acum 4-5 ani am gasit cu greu o oferta sub 500lei/anvelopa, si am cumparat anvelope Nankang (nu mai auzisem de aceasta marca) de la un Autosoft din Dristor. Personal consider ca a fost o alegere nefericita, constransa fiind de buget si oferta limitata (aproape inexistenta pe dimensiunea de pe masina). Sunt grele si zgomotoase! Nu recomand! Comparativ, pentru vara am cumparat Fulda Sportcontrol, produse de catre Goodyear, o marca nu foarte scumpa, de clasa medie. WOW, ce diferenta, masina s-a schimbat complet cand am montat anvelopele de vara, parca am sarit din bocanci in sandale :). Multumesc celor de la cauciucuri.com pentru recomandarea facuta!

  • All-season sau toate anotimpurile

Este un cauciuc a carui consistenta permite sa rulezi atat pe timp de vara cat si pe timp de iarna. Pe aceste cauciucuri gasesti insemnul M+S (mud and snow = noroi si zapada). Trebuie sa fii constienta ca o astfel de anvelopa nu ofera aceeasi performanta ca si o anvelopa de iarna pe zapada. In plus, avand in vedere ca o sa rulezi atat iarna cat si vara cu aceste anvelope, durata lor de viata este mult mai scurta.

Acum sunt in cautare de anvelope de iarna (nu mai vreau Nankang! desi ar mai merge macar o iarna) si cred ca o sa imi cumpar tot Fulda, fiind foarte multumita de anvelopele de vara. Probabil Fulda KRISTALL CONTROL HP  pe dimensiunea 205/55R16 tot de la http://www.cauciucuri.com.

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *