Sfaturi pentru o dieta sanatoasa

By  | 

Daca iti doreşti să ai o siluetă de invidiat, o condiţie fizică bună şi o sănătate de fier, afla ca poti poti obtine aceste lucruri cu o dieta sanatoasa, echilibrată şi atent studiată. 🙂 O dieta sanatoasa are efecte pe termen lung. Daca apelezi la diferite diete de slabit, acestea nu fac altceva decât să producă o pierdere în greutate de moment. De cele mai multe ori, calitatea acestora metode de slabit este pusă la îndoială. Binecunoscutul efect YOYO va apărea cu siguranţă în cazul unei diete de slăbire dar nu si în cazul unei diete sănătoase sau un regim alimentar sanatos. 🙂 Descopera cateva sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa. 

Sfaturi pentru o dieta sanatoasa

Photo Credit: iStockPhoto

Recomandări de urmat pentru o dieta sanatoasa

 Hidratează-te corect: O dieta sanatoasa nu se rezuma doar la alimentele consumate. Cantitatea de apa consumata este la fel de importanta. Consuma 2l de apă pe zi. Fie că lichidele sunt extrase din ceaiuri, sucuri de fructe sau supe şi ciorbe, acest minimum de apă necesar este obligatoriu pentru funcţionarea organismului in parametri normali.

Dieta sanatoasa presupune ore fixe de masa. Bineînţeles că nu le vei putea respecta întru tocmai având în vedere ritmul de viaţă alert. Insă este bine să îţi stabileşti măcar ora cand vei lua ultima masă. Aceasta trebuie să fie însă cu cel puţin două ore înainte de culcare. Astfel, procesul de digestie se poate desfasura corespunzător.

 Băuturile carbogazoase nu pot fi incluse intr-o dieta sanatoasa: bauturile carbogazoase sunt îndulcite artificial si conţin coloranţi. Acestea nu vor face altceva decât să îţi creeze senzaţia de balonare şi să îţi aducă un surplus de kilograme. Ceaiurile din plante si sucul fructelor storse în casă sunt cele mai indicate daca doreşti să bei ceva aromat şi îndulcit natural.

Evită dulciurile cumpărate de la cofetărie, cele luate din comerţ sau micile snackuri servite între mese. Acestea nu se incadreaza in tiparul unei diete sanatoase. Dacă simţi nevoie de ceva dulce încearcă să mănânci prajituri făcute în casă, cele cu miere de albine sunt ideale sau cele ce au în conţinutul lor fructe.

Fast-food-ul precum şi preparatele de panificaţie ca pâinea albă sau făinoasele trebuie înlocuite pentru o dieta sanatoasa. Foloseste pâinea integrală sau pâinea neagră/graham sau pâinea cu seminţe. Dacă râvneşti la un sandvis de tip fast-food, află că îl poţi înlocui cu succes cu unul făcut acasă.Foloseste pâinea neagră, pui şi salată sau roşii şi castraveţi după bunul plac. Este la fel de gustos şi mult mai sănătos.

 Carnea de porc cu un conţinut excesiv de grăsimi precum şi produsele ce au în conţinutullor grăsime ca frişca, margarina etc, trebuie să fie înlocuite cu cele uşoare. În cazul cărnii de porc poţi consuma carne slabă de pui, vită sau peşte, fieartă sau grătar, nicidecum prăjită în ulei. Margarina trebuie înlocuită cu untul, însă şi acesta consumat moderat, până la 20g/zi.

 Prăjelile sunt cele mai nocive pentru organismului nostru! Celebrii cartofi prăjiţi pot fi înlocuiţi cu cei fierţi, carnea nu trebuie prăjită ci fiartă sau friptă pe grătar iar ouăle sunt recomandate de consumat fierte. Adopta aceste obiceiuri pentru o dieta sanatoasa.

Mâncărurile mult prea condimentate, grase, ce conţin prăjeli, trebuie înlocuite cu supele de legume sau ciorbe de legume ce pot conţine şi carne slabă de pui sau vită.

 O dieta sanatoasa presupune un consum de salate de crudităţi la ordinea zilei. Salatele sunt surse preţioase surse de vitamine şi acţionează la fortifierea întregului sistem imunitar. Poţi opta de asemenea şi pentru delicioasele salate de fructe.

Incearcă să ai un regim alimentar variat : să includă atât lactate, brânzeturi, carne cât şi fructe şi legume, toate acestea pentru a preveni un dezechilibru în organism. Necesarul de proteine, calciu, vitamine trebuie asigurat zilnic. Cu puţină voinţă obiceiurile alimentare nesănătoase, pot fi înlocuite cu un regim alimentar corespunzător nevoilor noastre.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *