Pofta de mancare si nevoile organismului

By  | 

Unii adora saratelele altii viseaza dulciuri si prajituri. ūüôā Decodeaza-ti pofta de dulce sau pofta de sarat. Adopta o dieta pentru reducerea poftei de mancare.¬†Te¬†va¬†ajuta sa rezisti tentatiei de a manca alimente nesanatoase intre mesele principale.¬†Intelege aceste pofte si astfel vei reusi inhibarea poftei de mancare. ūüôā¬†Afla legaturile dintre pofta de mancare si nevoile organismului.

Pofta de mancare si nevoile organismului

Photo Credit: iStockPhoto

Legatura dintre pofta de mancare si nevoile organismului

  • Pofta de mancare sarata

Persoanele care simt nevoia sa manance mai multe preparate sarate, trebuie sa-si schimbe stilul de viata. Una dintre cauzele principale ale acestui simptom este deshidratarea organismului. Sarea din corpul tau este responsabila pentru absortia apei. Asadar, in loc sa optezi pentru alimente nesanatoase, incorporeaza in programul tau de nutritie surse naturale de sare.

Adauga condimente naturale (de ex. coriandru, tarhon, curcuma, patrunjel, salvie) salatelor si supelor pentru a scapa de pofta de mancare de sarata. Un alt factor, ar fi functionarea nepotrivita a glandelor suprarenale. Aceste glande te ajuta sa supravietuiesti in situatiile stresate. Incearca meditatia sau exercitiile de respiratie daca vrei sa-ti sa ai o stare de sanatate optima.

  • Pofta de dulce

Trebuie sa ai macar doua batoane de ciocolata in dulapul tau, altfel simti ca iti lipseste ceva? Oamenii de stiinta au descoperit de ce simti nevoia de dulce . Fluctuatia nivelului zaharului in sange te face sa consumi mai multe alimente dulci. Insa, nu trebuie sa te lasi coplesita de aceasta senzatie! Consuma fructe sau gustari cu continut de carbohidrati dar si de proteine. Aceste combinatii te ajuta in combaterea poftei de bomboane, prajituri si bauturi carbogazoase. Acest simptom poate fi provocat de stres si lipsa de energie. Adopta o dieta echilibrata si incearca sa te relaxezi mai mult.

  • Pofta de carne rosie

Aceasta pofta de mancare este asociata cu deficienta de fier in organism. Daca este sa alegi din meniul restaurantelor, tu optezi intotdeauna pentru un steak, o friptura sau un hamburger? Inseamna ca trebuie sa faci schimbari dramatice in regimul tau alimentar. In loc sa mananci preparate gatite cu carne rosie si alte ingrediente bogate in grasimi, completeaza-ti dieta cu fructe uscate, legume si fasole. Aceste alimente contin fier si alte minerale sanatoase. Invata sa controlezi poftele tale cu ajutorul unor metode simple testate de nutritionisti.

  • Pofta de cascaval

Sandvisurile sau felurile de pizza contin o cantitate industriala de cascaval? Inseamna ca te confrunti cu pofta de cascaval, un simptom asociat cu deficienta de acizi grasi in organism. Insa, consumul excesiv de produse lactate poate duce la diferite probleme de digestie si la kilograme in plus. Asadar, daca vrei sa-ti mentii greutatea ideala, descopera retetele sanatoase cu ingrediente ce contin acizi grasi sanatosi tip Omega 3 (de ex. somon, nuci, alune, seminte de in etc.).

  • Majoritatea poftelor

Potrivit specialistilor, majoritatea poftelor sunt generate de un mesaj trimis de organism. Acest mesaj il interpretam gresit. In loc sa te umpli cu tot feluri de deserturi, incearca sa bei un pahar de apa. Asteapta cateva secunde si dorul pentru dulciuri sau snack-uri va disparea. Corpul deshidratat provoaca simptome asemanatoare foamei. Tine un flacon cu apa sau suc natural de fructe la indemana pentru a reusi sa  controlezi aportul zilnic de calorii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatńÉ. C√Ęmpurile obligatorii sunt marcate cu *